5 kroków psychologicznego kontraktu win-win. Rzecz o tym jak delegować cele i zadania.
Bez wątpienia jednym z ważnych zadań każdego menadżera sprzedaży jest umiejętne i skuteczne delegowanie celów i zadań. Tym razem wszystkim menadżerom chcę zaproponować pewien schemat opierający się na 5 krokach kontraktu:
1. Określ pożądane rezultaty – powiedz, czego oczekujesz DOKŁADNIE- ilość i jakość. Podaj czas na osiągnięcie celów. Pamiętaj jednak, aby operować konkretami i dokładnymi ilościami. Bezwzględnie unikaj stwierdzeń: „Oczekuje dobrego wyniku” – doprecyzuj „dobrego” to znaczy jakiego?
2. Określ wytyczne – powiedz, jakie zasady i metody działania uważasz za najodpowiedniejsze.
3. Określ dostępne zasoby - Możesz wskazać siebie jako menadżera służącego dodatkową pomocą.
4. Określ sposób rozliczenia - rozliczanie jest niezwykle istotne, jeżeli pracownicy sami nie rozliczają się ze swoich obowiązków i postępów pracy stopniowo tracą poczucie odpowiedzialności za swoje złe wyniki. Dobrym rozwiązaniem są cykliczne raporty zawierające:
1. Listę podjętych działań.
2. Listę efektywnych działań.
3. Listę działań, które nie przyniosły efektu.
4. Propozycję alternatywnych rozwiązań w odniesieniu do pkt.3.
5. Określ konsekwencje - Powiedz pracownikowi, czego może się spodziewać, ale nie tylko NEGATYWY, ale również w chwili gdy zrealizuje CELE! W tym przypadku również operuj konkretami i unikaj ogólników.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz