poniedziałek, 3 stycznia 2011

Prospecting - pozyskiwanie klientów

Prospecting – inaczej poszukiwanie klientów, jest pierwszym etapem cyklu sprzedażowego. 

Termin prospecting pochodzi od ang. słowa prospect (tzn. potencjalny klient)
W sprzedaży stanowi rynek klientów sektora produktów i usług.

Na użytek dyskusji proponujemy posługiwanie się definicjami:

1. Prospecting - budowa rynku sprzedaży.

2. Prospecting - szereg czynności i metod powiązanych w system działań mających na celu poszukiwanie i selekcjonowanie osób lub instytucji potencjalnie zainteresowanych produktem / usługą.

PAMIĘTAJ, ŻE...

CELEM działań prospectingowych jest poszukiwanie oraz selekcjonowanie osób lub instytucji, które staną się naszymi klientami.

WYNIKIEM, efektem działań prospectingowych jest budowa bazy klientów w formie umownego >Zeszytu KontaktówKorzyści z działań prospectingowych stają się oczywiste, gdy porównamy planowy i uporządkowany prospecting profesjonalnego sprzedawcy z chaotycznymi oraz incydentalnymi działaniami sprzedawcy o niskich kwalifikacjach zawodowych.

Oto niektóre korzyści wynikającego ze stosowania działań prospectingowych:

1. Planowy prospecting ułatwia realizację celów sprzedażowych.
2. Poszukiwanie klientów przebiega w sposób uporządkowany.
3. Prospecting daje możliwość powtarzalności wyników w sprzedaży.
4. Wiedza na temat własnej skuteczności na każdym z etapów prospectingu pozwala precyzyjnie zaplanować aktywność sprzedażową w miesiącu.
5. Prospecting pozwala skutecznie zdiagnozować pola do rozwoju i na tej podstawie zaplanować proces kształcenia kompetencji sprzedażowych.
6. Prospecting umożliwia sprzedawcy pracę w strefie emocjonalnego komfortu.

20 komentarzy:

  1. Hej! ciekawy artykuł! Ja najczęściej idę na łatwiznę i prostotę wybierając w sieci google adwords i pozycjonowanie strony. Według mnie to są najlepsze rozwiązania. Mój biznes jest cały czas widoczny i znajduje się w pierwszych wynikach wyszukiwania, a płace tylko wtedy gdy ktoś kliknie w reklamę bądź zadzwoni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uważam, że pozycjonowanie jest jednym z najlepszych rozwiązań dla firm prowadzących działalność w internecie. Odkąd zacząłem korzystać z usługi pozycjonowania https://dolp.pl/ zauważyłem więcej odwiedzin w moim sklepie internetowym, a co za tym idzie nastąpił wzrost sprzedaży. Dziś jestem w pełni przekonany, że pozycjonowanie stanowi podstawę sukcesu każdej firmy działającej w internecie.

      Usuń
  2. Jeżeli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów to pomóc tu może również wdrożenie specjalnego oprogramowania biznesowego - https://craftware.pl/. Takie oprogramowanie ma wiele zastosowań i przydaje się np. przy optymalizacji działań marketingowych, czy też zwiększeniu sprzedaży.

    OdpowiedzUsuń
  3. Możliwość pozyskiwania klientów jest bardzo dużo. Jeśli zarządzamy firmą to bardzo fajne sa również systemy ERP https://www.connecto.pl/system-erp-do-zarzadzania-firma/ gdzie możemy w bardo skuteczny sposób zarządzać firmą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno chcąc aktywnie pozyskiwać klientów, warto zainteresować się kampanią reklamową programmatic buying oferowaną przez https://fabrykamarketingu.pl/programmatic-buying-rtb/ która wyświetla się danemu użytkownikowi wyłącznie wtedy, gdy może być zainteresowany naszym sklepem internetową bądź usługami, które oferujemy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio bardzo modne są narzędzia e marketingowe takie jak Push Ad - https://push-ad.com/pl/blog/. System pozwala m.in. na tworzenie skutecznych komunikatów ofertowych, czy atrakcyjnych banerów reklamowych. Dzięki niemu zwiększyłam wydajnie ilość konwersji w moim sklepie internetowym.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest wiele sposobów na to, aby pozyskać klientów. Można wykorzystać bezpośrednie techniki sprzedaży, jak i zainwestować w reklamę. Kluczem do sukcesu jest dotarcie do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane oferowanymi przez nas usługami. Jeśli nie jesteśmy w stanie samodzielnie dobrać odpowiedniej grupy docelowej, to znak że powinniśmy skorzystać z oferty profesjonalnej firmy reklamowej. Zalicza się do nich między innymi http://www.adnext.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pewnie nie macie pojęcia, jak bardzo w pozyskiwaniu klientów pomaga strona https://push-ad.com/ratujemy-porzucone-koszyki/ a konkretnie narzędzie, które można tam znaleźć? Do przetestowania całkowicie za darmo, więc uważam, że jest to warte sprawdzenia, jeśli tylko jest taka potrzeba.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dlatego tak ważne jest aby zawsze przy sobie mieć wizytówkę. Nadarzy się okazja, a jej nie będziemy mieć, to możemy stracić potencjalnego klienta. Tu https://chroma.pl/pl można złożyć zamówienie na wydruk, mają przystępne ceny

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jestem przekonana, że również kiedy planujemy reklamę aby pozyskiwać klienta to musimy się dobrze do niej przygotować. Dość dobrze opisano ją jako segmentację demograficzną https://push-ad.com/blog/segmenty-demograficzne-jak-uzyc-je-na-bazie-odbiorcow-zeby-zwiekszyc-skutecznosc-dotarcia-przekazu-reklamowego/ i w sumie myślę, że warto jest ją przeprowadzić.

    OdpowiedzUsuń
  16. Sporo przydatnych informacji na temat pozyskania klienta i zwiększenia sprzedaży znajdziecie na pewno tutaj https://push-ad.com/blog/makrosegmentacja-i-makrotargetowanie-czyli-techniki-niezbedne-w-makromarketingu/. Polecam wam na tę stronę zajrzeć, ponieważ moim zdaniem na prawdę warto

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  18. Gdybyście chcieli pozyskać klienta z rynku lokalnego to zdecydowanie dobrą opcją jest oferta proponowana przez www.znajdzreklame.pl . Znaleźć tu można billboardy i wszelkiej maści reklamy wielkoformatowe, które zawsze sprawdzają się w przypadku reklamy miejskiej. Polecam zainteresować się tym tematem

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń